LOGOTERAPIA
Celem zajęć jest korekta wad wymowy, rozwijanie słownictwa dzieci doskonalenie umiejętności rozumienia mowy oraz ćwiczenia praktycznego jej zastosowania. Stosując metodę dobrego startu, system percepcyjno- motoryczny Kepharta, metodę komunikacji wspierającej i wspomagającej Blissa czy metody relaksacyjne według Jacobsona logopedzi ułatwiają dzieciom z upośledzeniem umysłowym kontakt werbalny jak i niewerbalny z otaczającym je środowiskiem.
Nowością w pracy terapeutów jest aparat do EEG Biofeedback.
PSYCHOLOG
Dokonuje bieżącej oceny psychologicznej oraz przygotowuje opinię dla absolwentów ubiegających się o uzyskanie stopnia niepełnosprawności /tzw. renta socjalna, zasiłek pielęgnacyjny/. Udzielana bieżących porad i informacji dla Rodziców. Przygotowuje diagnozy psychologiczne do dalszego kształcenia, podjęcia pracy w zakładach pracy chronionej lub udziału w zajęciach Warsztatów Terapii Zajęciowej.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA I HYDROTERAPIA
Ogólne założenia:
- Profilaktyka oraz niwelowanie zaburzeń motoryki, korygowanie zaburzeń statyki ciała, zapobieganie zaburzeń statyki ciała, przeciwdziałanie pogłębianiu się ich oraz wyrównywanie niedoboru ruchu.
- Wspomaganie dynamiki rozwoju psychofizycznego oraz niwelowanie ujemnego wpływu przeciążenia szkolnego.
- Korygowanie znacznych odchyleń od normy przyjętej dla prawidłowej postawy ciała, eliminowanie zaburzeń w sferze morfologicznej (układ oddechowy, krążeniowy, nerwowy).
- Kształtowanie właściwej postawy wobec spraw zdrowia i wypoczynku oraz zainteresowanie uczniów różnymi formami aktywności ruchowej.
- Kształtowanie aktywnego i świadomego udziału uczniów w procesie terapeutycznym.
- Wdrażanie do samodzielnej korekcji wad oraz samokontroli i samooceny własnej postawy ciała.
Rodzaje ćwiczeń:
- Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
- Ćwiczenia korygujące określoną wadę.
- Ćwiczenia elongacyjne.
- Ćwiczenia autygrawitacyjne.
- Ćwiczenia odruchu prawidłowej postawy.
- Ćwiczenia oddechowe.
- Ćwiczenia Klappa.
Hydroterapia,to metoda polegająca na zewnętrznym stosowaniu wody,
dzięki tym zabiegom następuję poprawa samopoczucia,
działa odżywczo na organizm, usuwa zmęczenie,
uspokaja i odpręża,
ma korzystny wpływ na układ krążenia, oddechowy, przemianę materii, układ pokarmowy, czynność nerek, funkcje skóry i funkcje obronne organizmu.
EEG Biofeedback
Celem treningu EEG Biofeedback jest pozytywna,
korzystna dla zdrowia regulacja fal mózgu, pomaga trenowanemu uczyć się kierować swoją czynnością bioelektryczną
mózgu, zwiększając występowanie pożądanych i hamując występowanie niepożądanych fal mózgu.
Wskazania do stosowania treningów EEG Biofeedback:
- zaburzenia procesu uczenia(dysleksja, dysgrafia, dyslalia),
- ADD i ADHD,
- padaczka,
- zaburzenia snu,
- autyzm,
- opóźnienie rozwoju dziecka i upośledzenie umysłowe,
- depresja,
- stany lękowe,
- zaburzenia koncentracji uwagi.
Dodatkowe i bardziej szczegółowe informacje dotyczące treningów można uzyskać u Teresy Jagody prowadzącej treningi EEG Biofeedback.
|
|
|
Przedszkole Specjalne, Szkoła Podstawowa Nr 9 -UZ, Szkoła Przysposabiająca do Pracy, Oddział Rewalidacyjno-Wychowawczy w Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 Adres: 34-400 Nowy Targ ul. Jana Pawła II 85
Telefon/Fax: 18 266-24-08 lub 18 266-24-09 numer wewnętrzny: 21 e-mail: zpswo@nowotarski.edu.pl
Jak dojechać? |
|
|